Tuesday, January 30, 2007

Återtåget.

Kan det vara så att sexfilmer (alltså filmer med sex i fokus, inte porrfilm) börjar göra ett återtåg på våra biografer eller är det bara en ren tillfällighet? Först med den av alla läger sönderälskade filmen Shortbus och nu med svenska sexkomedin Allt om min buske. Nu misstänker jag visserligen att just det här med sex är det enda dessa två filmer har gemensamt, men jag kan ändå inte låta bli att fundera på dessa filmers eventuella inflytande på kommande filmprojekt. Kommer vi helt plötsligt att få ta del av mainstreamfilm som vågar inkludera sex på samma sätt som indiefilm, och kommer vi att få återuppleva gladporrens glansdagar i regi av SFI?

När vi ändå är inne på ämnet, någon mer än jag som känner att The squid and the whale även skulle kunna kategoriseras som sexfilm? Det var en jäkla massa humpande, masturberande och bh-fumlande från alla inblandade. Gav mig akut skräck för att låna böcker på bibliotek ett tag framöver, för övrigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home