Tuesday, November 21, 2006

Shaving Ryan's Privates.

Samlag i all ära, men det roligaste med porr måste väl iallafall vara namnen på filmerna? Antingen är människorna som namnger branschens alster komiska genier, eller så är de bara extremt uttråkade av att behöva komma på nya namn på filmer som alla handlar om exakt samma sak. Det är såklart jätteroligt att man försöker sälja en hårdporrfilm med namnet "Blazing titties", namnets krystade sexighet blir mer träffsäker töntighet och fick mej att skratta i säkert en vecka efter att jag sett det i tv-tablån. Andra favoriter som dykt upp under åren är "Hot twats" (twat är alltså engelska och är egentligen ett namn på kvinnans könsorgan, men används nu för tiden oftast i betydelsen "idiot") och "Bland bollar och ballar" (courtesy of Bel Hamim).

Ofta blir det ju extra roligt på svenska, det finns något sorgligt men samtidigt otroligt komiskt i den krystade porrigheten i titlar som "Bruna jättebomber i latex", "Över 40, kåt som 17", och min personliga favorit: "Wow vilka ollon, sa flickan". Alltså meningen måste ju någonstans vara att folk ska se titeln i hyllan eller på websidan och känna ett stygn av upphetsning, men blir folk verkligen upphetsade av titlar som "Svarta stakar i svarta bakar", eller "Saftiga lökar"?

Allra roligast blir det förstås när porrbranschen gör sina egna versioner av kända filmer, i den kategorin tar "Shaving Ryan's Privates" definitivt hem priset. Men man ska inte underskatta klassiker som "Gang Bang of New York", "Butt Pirates of the Carribbean" och "Natural Born Fuckers". Idén att göra porrfilmsversioner av kända filmer ligger rätt nära idén att göra porrfilmer som anspelar på kändisar, och som av en slump läste jag på text-tv igår att en av birollsinnehavarna i den stora succén "Britney Rears 3" nu ska spela huvudrollen i porrfilmen om Jennifer Lopez: "J-Ho: Jenny on the Cock". Kreativiteten har uppenbarligen ingen hejd, synd bara att den oftast endast sträcker sig till själva titeln.

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mwahahahahaha!!! Ich sterbe!

November 21, 2006 9:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag fick packa upp en del porrfilm på macken förut. Gud så roligt vi hade åt titlarna! Min favorit är "Peters Megapåle", man undrar ju vad den hette på orginalspråket...Sen har jag ett tillägg till porrfilmsnamn som associerar till film: Forrest Hump :)

November 21, 2006 1:35 PM  
Blogger Johanna said...

Bel Hamim: Ich auch!

Anna: Ja, Hot twats såg vi på en mack faktiskt, så det har jag inte alls svårt att föreställa mig. Vad är det med mackar och det enorrrrma porrutbudet? Är lastbilschaffisar så pilska? "Peters megapåle"!!! HAHA! Det är ju fullkomligt lysande. Kan inte fatta att jag glömde bort "Forrest Hump", det om något är ju en klassiker!

November 22, 2006 4:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kan berätta om en porrindicent på jobbet. En kille köper en porrtidning och ett paket kondomer. Frågar dessutom efter handkräm (som vi inte hade) och går därefter in på kundtoan. Frågan är om han bara var ute efter att provocera? Men för säkerhets skull lät jag den jag jobbade med (som började senare och ej upplevt porrgubben) städa kundtoan den kvällen....
En annan kund frågade mig vilken kondom han skulle köpa (vi har kådisarna bakom kassan).. and i qoute... "..om man har 28 cm". Jeesus. Vad svarar man på det? Mumlade ngt om att jag inte visste. LOVAR att han bara ville se hur jag reagerade. Jag skulle svarat nåt riktigt snärtigt..

November 23, 2006 11:06 AM  
Blogger Victor said...

annaw: du skulle sagt mamba. *fniss*

eller liksom, har man 28 cm kuk vet man nog redan vilka kondomer som funkar.

November 30, 2006 3:05 PM  
Blogger eff said...

En systemkasse?

December 10, 2006 4:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

det är ju hysteriskt komiskt på ett sätt att stefanochkristerhumorn florerar som mest i porrvärlden. att göteborgska ordvitsar och den typen av gubbhumor namnger porrfilmer och att buskis och porr egentligen är jävligt nära besläktade. whopsjagföllpådinkukhumor är inte ovanligt och jag menar för fan kolla benny hill: tuttar och humor. jag kan inte säga annat än att det är humor på hög klass!

December 12, 2006 4:16 AM  
Blogger Like A Bad Girl Should said...

benny hill. jag minns honom med krälek från min barndom.

December 14, 2006 4:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Har för mig att jag sett "Rövluvan" och "Fnaskungen" i nån videohylla nånstans för länge sen. "Sperminator" också.

January 07, 2007 12:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag blev förtjust när jag såg på piratebay att Warcraft har en porrkompanjon; Whorecraft.

jag kan meddela att det måste ha varit ljud från spelet och speltypiska kläder. I övrigt helt vanlig porr. Så bizarrt, fast ändå inte.

January 27, 2007 12:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Inte att förglömma den klassiska titeln "A Clockwork Orgy"

January 27, 2007 5:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bakhalt i Åre, är ju en annan titel man skratta åt...

February 12, 2007 8:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sex trek - the next penetration och Edward Penishands är två andra favoriter.

February 14, 2007 2:53 AM  

Post a Comment

<< Home